Gebruikersonderzoek ParnasSys

Afgelopen november hebben wij uw mening gevraagd over ParnasSys, de bijbehorende modules en onze diensten. Inmiddels is de vragenlijst afgesloten en zijn we aan de slag gegaan met het analyseren van de resultaten. Graag geven we u een kijkje in de belangrijkste uitkomsten van ons gebruikersonderzoek.

Respondenten

We ontvingen bijna 2000 reacties op onze vragenlijst, waarvan:

  • bijna de helft van leerkrachten,
  • ongeveer 20% van administratief medewerkers,
  • 18% van intern begeleiders,
  • 9% van directieleden en
  • 6% van ICT-ers.

De meeste respondenten werken al langer dan drie jaar met ParnasSys.

  • Bijna de helft van de respondenten gaf aan wekelijks ongeveer twee tot vijf uur in ParnasSys te werken.
  • Ongeveer een kwart gaf aan minder dan twee uur per week bezig te zijn met ParnasSys.
  • De overige respondenten werken meer dan zes uur per week met ParnasSys.

Rapportcijfer

Wij vroegen u om ParnasSys een rapportcijfer te geven op een schaal van 1 tot en met 10. Het gemiddelde cijfer dat u ons gaf was een 7,4. Daar zijn we uiteraard tevreden over, maar we gaan er zeker ons best voor doen om in de toekomst een hogere beoordeling te halen!

Ook de modules van ParnasSys kon u een cijfer geven en daarnaast kon u aangeven waar u tevreden over was en welke verbetersuggesties u had. Over het algemeen beoordeelde u onze modules met een ruime 7!

Resultaten en verbetersuggesties

Uit de resultaten blijkt dat veruit de meeste respondenten tevreden zijn over:

  • de dashboards van Ultimview,
  • de cockpit en vragenlijsten van Integraal,
  • het krijgen van overzicht over de vaardigheden van leerlingen met behulp van ZIEN!,
  • het gebruik en inrichten van de leerlijnen en
  • absenties en groepen in het ouderportaal.

Als belangrijkste verbeterpunt noemde de respondenten het gebruiksvriendelijker maken van de diverse basisonderdelen ParnasSys. De verbetersuggesties bij de modules liepen uiteen van het nog meer naar voren halen van de eisen van de inspectie voor Integraal tot eigen rapportages kunnen maken met Ultimview. Het gebruiksvriendelijker maken van de software kwam bij een aantal van de modules ook naar voren.

Scholing en servicedesk

Ongeveer de helft van de respondenten gaf aan wel eens een cursus over ParnasSys te hebben gevolgd en dit in de toekomst weer te willen doen. Het liefst moet de cursus plaatvinden op uw eigen school of bij uw eigen bestuur of het moet een vorm van online-training zijn. Dit zijn aanbevelingen die we graag ter harte nemen!

Over het contact met onze servicedesk gaven de meeste respondenten aan nooit of minder dan één keer in de maand contact op te nemen. De reden hiervoor is dat vragen vaak aan collega’s gesteld worden of er een contactpersoon is binnen de school die contact met de ParnasSys servicedesk onderhoudt.
Het contact met de servicedesk ervaren de respondenten als positief:

  • 40% van de respondenten is zeer tevreden over de vriendelijkheid van de medewerkers en
  • 50% is tevreden. Ook over de snelheid van oplossen van tickets zijn de respondenten te spreken:
  • 58% is daar tevreden over en
  • 18% is daar zelfs zeer tevreden over!

En nu?

De komende tijd gaan wij de resultaten verder analyseren en de toelichtingen die u gegeven heeft doornemen om te kijken hoe wij u nog beter van dienst kunnen zijn!

Wij willen u graag hartelijk danken voor het invullen van onze vragenlijst en de suggesties die u hebt gedaan!